piątek, 23 maja 2014

Cześć!

Hej w te pogodne i bardzo gorące południe, jak wam mija dzionek? Jest tak gorąco, że nie chce mi się wogule z domu wychodzić, dobrze że jest lekki wiatr bo jakby go nie było to wogule by był upał i nie było by czym oddychać. Aj czuję się już jakby było lato. Wczoraj nie pisałam bo mi net wolno chodził aż się na niego strasznie denerwowałam.. Ale i tak wczoraj nic szczególnego się nie działo oprócz tego że jest ładna pogoda i miałam bardzo świetny humor. Co dziś bd robić? Nie mam zielonego pojęcia, nic mi się nie chce i mam niestety dzień lenia hehe. Pić mi się ciągle chce... Mój pies ledwo żyje, nie dość że jest Tosia czarna to ma grubą i dużo sierści i jej gorąco. Ale jest sprytna i daję radę bo pije wodę i schowała się do cienia gdzie nie ma słoneczka. Ja mam w myślach zmiany pokoju;) Na jaki kolorek pomalować i co w nim pozmieniać;) Aj na pewno coś wymyślę. Teraz muszę się skupić na aparacie bo niestety stary się rozpitolił i robi paski na zdjęciach.. Masakra, na pewno mi się coś uda wyszukać, mam nawet parę obmyślonych ale jeszcze troszkę czasu jest. Nadal odliczam dni do wakacji a pozostało dokładnie 42 dni.

---------------------------------------------------

Dziś na moim blogu skupimy się na sałatkach;) I innych przepisach na upał;)

Do sałatek idealnie nadaje się ser Mozzarella oraz ser typu Feta, który jest dwa razy mniej kaloryczny niż sery twarde i półtwarde. Mają wapń, białko i wit. z grupy B2.


Rukola ma oryginalny, pikantny smak oraz silny aromat. Jest bogata między innymi w witaminę C, kwas foliowy i potas. Roszponka zawiera natomiast sporą ilość składników mineralnych (potas, magnez, żelazo, cynk) oraz witamin (witaminę C, beta karoten, witaminy z grupy B, zwłaszcza B 6).
Rukola jest jest bogata między innymi w witaminę C, kwas foliowy i potas.

Oliwa z oliwek jest doskonałym dodatkiem do sałatek. Dzięki dużej zawartości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych należy ona także do najlepszych tłuszczów przeznaczonych do smażenia.

Jogurt sprawdzi się jako dressing do surówek i sałatek. Taki sos będzie lepiej tolerowany przez osoby z nietolerancją laktozy niż sos na bazie śmietany. Zawarte w jogurtach białko jest bardziej strawione, a wapń, fosfor i żelazo lepiej przyswajalne. Wytworzony w jogurtach w czasie fermentacji kwas mlekowy regeneruje fizjologiczną florę bakteryjną jelit.

----------------------------------------------------

Jak wiemy jest upał więc znalazłam sałatki na te upalne dni:

Na upał, sałatka z arbuzem:

Sałatka z arbuzem
porcja dla dwóch osób

1 kg dojrzałego arbuza
200g sera feta albo innego bałkańskiego sera
po garści sałat (roszponki, radicchio, karbowanej)
opakowanie rukoli
3-4 gałązki świeżej mięty
świeżo zmielony pieprz
sok z jednej cytryny
5 łyżek oliwy z oliwek 

Arbuza wydrążyłam w kształt kulek i odstawiłam w chłodne miejsce. Umytą sałatę porwałam na małe kawałki, dodałam najwięcej rukoli bo bardzo lubię jej smak w sałatkach. Dodatkowo rukola jest tu jednym z bardziej wyrazistych akcentów. Wszystko ułożyłam na talerzu, gałązki mięty obrałam z listków i posypałam nimi sałatkę. Osobno przygotowałam sos. Oliwę wymieszałam z sokiem z cytryny i świeżo zmielonym pieprzem a następnie polałam nimi sałatkę.

Arbuzowe szaleństwo

Co kupić

  • 500 g arbuza + 150 g arbuza, pokrojonego w kosteczkę
  • sok z 1 limonki, sparzonej i umytej
  • 40 ml rumu
  • 2 płaskie łyżeczki żelatyny (około 10-12 g)
  • jogurt naturalny 2,5 %
  • 100 g umytych borówek

Ciasteczka

  • 1/4 opakowania ciasta francuskiego
  • umyte jajo
  • 20-30 g cukru trzcinowego
  • niewielka ilość mąki do podsypania ciasta

Deser

Arbuz (500 g) myjemy, następnie kroimy na mniejsze części. Za pomocą widelca wyjmujemy wszystkie pestki. Miąższ arbuza miksujemy (powinniśmy otrzymać około 400 ml zmiksowanego miąższu) za pomocą blendera na gładką masę (50 ml powstałego płynu odlewamy i namaczamy w nim żelatynę), jeśli arbuz nie będzie słodki, dosładzamy do smaku.
Do zmiksowanego miąższu arbuza dodajemy sok z 1 limonki oraz rum (jeśli deser będzie przeznaczony dla dzieci, pomijamy alkohol), mieszamy.
Napęczniałą żelatynę rozpuszczamy w kuchence mikrofalowej lub kąpieli wodnej, następnie łączymy ją z pozostałymi składnikami. Przygotowaną mieszankę wlewamy na dno pucharków, wkładamy do lodówki na 1-1,5 godziny (do momentu ścięcia się galaretki).
Na galaretkę nakładamy łyżkę gęstego jogurtu, pokrojony w kosteczkę miąższ arbuza i świeże borówki.

Jak podawać

Deser podajemy z chrupiącymi ciasteczkami z ciasta francuskiego.

Chrupiące ciasteczka z ciasta francuskiego

Ciasto francuskie bardzo cienko rozwałkowujemy na grubość około 2 mm (na blacie podsypanym mąką). Rozwałkowane ciasto wykładamy na blaszkę do pieczenia, wcześniej wyłożoną papierem.
Za pomocą pędzelka smarujemy całą powierzchnię ciasta roztrzepanym jajem i posypujemy cukrem trzcinowym.
Ciasto kroimy na bardzo cieniutkie paseczki, następnie w cienkie romby. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200°C (z termoobiegiem) lub 215°C (bez termoobiegu) przez 5-7 minut (do uzyskania złotego koloru). Odstawiamy do ostygnięcia.
http://kuchnialidla.pl/product/arbuzowe-szalenstwo

Sałata z kurczakiem i cytryną


Składniki

Sposób przygotowania
Kurczaka kroimy w cienkie paseczki, solimy i obtaczamy w imbirze. Cytryny szorujemy, odcinamy końcówki, przekrawamy wzdłuż na pół, a potem na półplasterki. Kurczaka smażymy na rozgrzanej oliwie, a gdy się zrumieni, dodajemy cytrynę, miód, kolendrę i chilli. Dusimy, mieszając, około 10 minut. Sałatę lodową i radicchio rwiemy na cienkie kawałki i rozkładamy na dużym płaskim talerzu. Na sałacie układamy kurczaka z cytryną. Przed podaniem posypujemy listkami roszponki.


Brak komentarzy: