niedziela, 21 grudnia 2014

Organizacja pokoju;]

Hej kochani ten post o porządkach i organizacji pokoju;)
Jak wiecie w pokojach robi się bałagan ale nie musi jeśli trochę pomyślimy o porządkach i organizacji. Zadajcie sobie pytanie ,,Czemu mi się robi bałagan w pokoju?", a no temu, że np. kubek po herbacie nie zaniesiemy do kuchni i nie umyjemy go, opakowania po cukierkach leżą w szufladach lub na biurku bo nie chce się nam iść do kosza i jest wiele innych powodów.
Z natury uwielbiam porządek, jestem zorganizowaną osobą, nienawidzę jak mam gdzieś kurz lub jakąś rzecz, że tak powiem rozwaloną gdzieś na półce. Znajomi mnie podziwiają za porządek, lubię czystość i wszystko ładnie poukładane! ;]
A u was jak jest z tymi porządkami??

Podam wam parę przydatnych przykładów, mam nadzieję, że wam się przydadzą;]
ORGANIZACJA BIURKA:
Ja mam dużo rzeczy na biurku ale mam je ładnie ułożone w pudełeczkach, np karteczki poukładane.. Uwielbiam różne wycinki z gazet więc włożyłam je do pudełeczka a są na biurku bo bardzo często lubię do nich wracać. Następne miejsce na biurku zajmuje kubeczek z długopisem, nienawidzę mieć dużo długopisów, resztę mam w szufladzie, nożyczki no i małe karteczki, są tam błyszczyki ale przydają się bo strasznie mam suche usta. Na moim biurku znajduje się jeszcze zegarek, małe słoniki porcelanowe no i świeczki;]

1. Wyrzucaj, co niepotrzebne - dotyczy to wszystkich przedmiotów i szpargałów, nie tylko związanych z pracą. Często niepotrzebnie chomikujemy stare notatki, zepsute długopisy, suche zakreślacze. Przejrzyj wszystko, co masz wokół siebie i to, co już nie spełnia swojej funkcji - po prostu wywal.
2. Usuń z biurka to, co cię rozprasza - jeżeli zamiast skupić się na obowiązkach, wpatrujesz się w zdjęcie nowego ukochanego, postaw je sobie koło łóżka. Jeżeli pod ręką masz nowe numery gazet plotkarskich i kuszą cię, żeby do nich zajrzeć, umieść je w innym pomieszczeniu lub, jeśli jesteś w pracy, schowaj do torebki. Na biurku powinny znajdować się rzeczy, które pomagają się skoncentrować, a nie odwrotnie.
3. Rzeczy, z których korzystasz rzadko, schowaj do szafki. Pod ręką zostaw sobie to, co konieczne.
4. Zamiast robić notatki na osobnych kartkach, kup sobie ładny notes, kalendarz książkowy i w nim wszystko zapisuj.
5. Utrzymuj porządek na bieżąco - nie dopuszczaj do zagracenia biurka. Wypiłaś kawę - od razu zanieś kubek do kuchni.
6. Jeżeli mimo dobrych chęci ciągle masz bałagan, w każdy poniedziałek wyznacz sobie piętnaście minut, w czasie których przejrzysz szpargały i pozbędziesz się zbędnych rzeczy.
7. Znajdź w internecie zdjęcie biurka - ładnego i schludnego, takiego, jakie chciałabyś mieć, a następnie ustaw je na pulpicie komputera. Będzie działało jak przypominacz i zmotywuje cię do utrzymania ładu.


A jak mieć w pokoju, czysto ładnie i bez bałaganu?
Wyrzucaj rzeczy które są ci wo gule nie potrzebne!
Odkładaj wszystko na swoje miejsce!
Ścieraj co 3-4 dni kurz i odkurzaj w pokoju, nieraz przemyj panele ładnym płynem do czyszczenia a jak chcecie można ścierać kurze częściej.
Składaj ubrania, nie rozrzucaj ich!

Po prostu dbaj  o ład i porządek, rób to systematycznie a na pewno będą efekty!!

Brak komentarzy: